Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
(Kształtujemy umiejętności społeczne oraz pewność dzieci i młodzieży)
LOKALIZACJE: CENTRUM / BIAŁOŁĘKA / REMBERTÓW
- Konsultacja psychologiczna (kwalifikacja obowiązkowa)
- Zespół doświadczonych psychologów i trenerów TUS
- Małe grupy (6-9 osób)
Zapytaj o miejsce w grupie:
Dlaczego warto nam zaufać?
W naszym treningu umiejętności społecznych TUS, skierowanym do dzieci i młodzieży, stawiamy na kompleksowy rozwój umiejętności społecznych, które są niezbędne w codziennym życiu. Dzięki pracy naszych specjalistów, pedagogów i nauczycieli opracowujemy program, w którym uczestnicy – zarówno dzieci w wieku przedszkolnym, jak i nastolatków – mają szansę popracować nad budowaniem granic, rozwijaniem umiejętności współpracy oraz kompetencji społecznych poprzez trening umiejętności i trening społeczny, który umożliwia przyswojenie oraz poszerzenie wiedzy w warunkach treningowych.
Profesjonalne wsparcie
Zapewniamy opiekę przez wykwalifikowanych specjalistów: certyfikowanych terapeutów TUS, psychologów
Indywidualne podejście
Prowadzimy małe grupy max 8 osób i min. 3 opiekunów, układamy program w oparciu o indywidualne potrzeby dzieci
Doświadczenie
Mamy > 15 letnie doświadczenie w zakresie zajęć z psychologii i terapii. Od wielu lat organizujemy TUS Warszawa, półkolonie i wyjazdy wakacyjne oraz zimowe z treningiem umiejętności społecznych
Unikalny program wsparcia
Prowadzimy w ramach Treningu umiejętności społecznych (TUS Warszawa) również zajęcia: Trening Kontroli Złości, Trening Pewności Siebie, Mindfullness
Integracja z rówieśnikami
Wspólne zabawy i zadania grupowe sprzyjają tworzeniu nowych znajomości i przyjaźni
Konsultacja
psychologiczna
Sprawdź nas!
Porozmawiaj z naszym psychologiem
dziecięcym
DLA KOGO ZAJĘCIA TUS?
Trening umiejętności społecznych Warszawa (Centrum, Białołęka) dla dzieci w wieku 4-6, 7-9, 10-12 i 13-15 lat.
Zajęcia grupowe są skierowane do dzieci wysokofunkcjonujących, nie posiadających żadnej diagnozy, jak również do dzieci z diagnozą ZA, ADHD, spektrum autyzmu, agresywnych, nieśmiałych, mających trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, adaptacją do nowych sytuacji.
Trening Umiejętności Społecznych Warszawa
Czytaj więcej
Na zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) skupiamy się na całościowym rozwijaniu umiejętności społecznych w naturalnych warunkach, codziennym życiu. Każde dziecko ma szansę na naukę współpracy, rozwiązywania konfliktów oraz zdobywania nowych umiejętności w budowaniu relacji społecznych. Oferujemy bezpieczne warunki do prób i wyjaśnień, gdzie dzieci dowiadują się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach społecznych, nawiązywać znajomości, rozwiązywać nieporozumienia i efektywnie komunikować się. Dzięki pracy w grupach treningowych dzieci rozwijają swoje kompetencje społeczne, co przyczynia się do ich lepszego rozumienia i reagowania na różne emocje oraz potrzeby w relacjach z innymi. Naszym celem jest nie tylko nauczenie umiejętności wykonawczych, lecz także wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci – uczą się one, jak przeżywać sukcesy i radzić sobie z niepowodzeniami. Rozwijanie umiejętności społecznych w wieku przedszkolnym czy szkolnym zapewnia dzieciom solidne podstawy na przyszłość, także w trudnych sytuacjach społecznych. Szczególnie dbamy o to, by nasze metody były aprobowane społecznie i pozwalały na swobodną interakcję. Nasi specjaliści pomagają dzieciom z zaburzeniami zachowania, lękami czy trudnościami w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami skutecznie reagować, słuchać i odpowiednio zachowywać się w każdej sytuacji. Dzięki regularnemu treningowi umiejętności społecznych dzieci poznają mowę ciała, inicjować rozmowy, zadawać pytania i wyrażać swoje opinie, co pozwala im budować pewność siebie i lepsze relacje z innymi. Zajęcia te przyczyniają się do lepszego odkrywania emocji oraz pomagają w budowaniu bliższych relacji, które będą trwały przez całe życie.
W naszym treningu umiejętności społecznych TUS, skierowanym do dzieci i młodzieży, stawiamy na kompleksowy rozwój umiejętności społecznych, które są niezbędne w życiu codziennym. Dzięki pracy naszych specjalistów, pedagogów i nauczycieli opracowujemy program, w którym uczestnicy – zarówno dzieci w wieku przedszkolnym, jak i nastolatków – mają szansę popracować nad budowaniem granic, rozwijaniem umiejętności współpracy oraz kompetencji społecznych poprzez trening umiejętności i trening społeczny, który umożliwia przyswojenie oraz poszerzenie wiedzy w bezpiecznych warunkach.
Nasze zajęcia opierają się na różnorodnych metodach, takich jak odgrywanie ról, scenki w postaci konkretnych zadań oraz ćwiczenia z mowy ciała. Dzięki temu uczestnicy nabywają zdolność do odkrywania nowych umiejętności społecznych oraz przyswajania zasad komunikacji, poznając jednocześnie przykłady zdrowych interakcji oraz rozwijając te kompetencje. Uczestnicy zdobywają zdolność rozpoczynania rozmowy, zadawania pytań, dyskutowania oraz przyjmowania krytyki, co pozwala im na właściwe reagowanie w danej sytuacji, w tym na odpowiedź na zaczepki.
Głównie skupiamy się na praktycznych ćwiczeniach, w których młodzi uczestnicy rozwijają umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych – zarówno w naturalnych warunkach, jak i w sytuacjach trudnych. W parach i w grupach treningowych uczą się one nie tylko zawierania i utrzymywania relacji z rówieśnikami oraz osobami dorosłymi, ale również rozwijania umiejętności wykonawczych przy wykonywaniu zadania. Dzieci mają możliwość próbowania nowych sposobów komunikacji, co jest równie ważne dla rozwijania umiejętności społecznych oraz kompetencji społecznych.
Podczas zajęć dbamy o to, aby każde dziecko czuło się swobodnie i mogło korzystać z wiedzy, którą przekazujemy – zarówno poprzez odgrywanie ról, jak i rozmowy na temat mowy ciała. Pokazujemy dzieciom, czym są zasady współpracy oraz jak ważne jest budowanie bliższych relacji i zawierania znajomości. Dzięki pracy w grupach uczestnicy opanowują sztukę nawiązywania relacji z rówieśnikami oraz utrzymywania kontaktów z osobami dorosłymi, co przyczynia się do ich rozwoju w życiu codziennym i w sytuacjach społecznych.
Nasze zajęcia umożliwiają również poszerzenie możliwości poznawczych oraz umiejętności komunikacyjnych. Uczestnicy, korzystając z danych z diagnozy indywidualnych potrzeb, mają szansę popracować nad opanowaniem własnych emocji, wyjaśnieniem reguł komunikacji i nawiązywaniem bliższych relacji – co jest aprobowane społecznie. Dzięki temu młodzi uczestnicy nabywają umiejętność skutecznego reagowania w interakcjach społecznych, rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z niepowodzeniami i lękiem, które niestety bywają obecne u niektórych z nich.
Warto również podkreślić, że nasze zajęcia dają szansę na rozwijanie umiejętności, takich jak inicjowanie rozmowy, słuchania, zadawania pytań oraz dyskutowania, co przyczynia się do lepszego rozumienia komunikacji i budowania relacji z innymi ludźmi. Dzieci uczą się także nawiązywania kontaktów społecznych, zarówno w przedszkolu, jak i w szkole, niezależnie od tego, kogo spotkają w sytuacjach społecznych. W połączeniu z indywidualną diagnozą i wsparciem naszych specjalistów, uczestnictwo w treningu umiejętności społecznych TUS daje dzieciom szansę na rozwój kompetencji społecznych, umiejętność rozwiązywania konfliktów i utrzymywania relacji, co jest jedną z najważniejszych umiejętności niezbędnych w przyszłości.
Niestety, dzieci mogą doświadczać trudności w nawiązywaniu relacji, czy radzeniu sobie z nieśmiałością, a także zaburzeniami zachowania. Dlatego też nasze zajęcia uwzględniają wsparcie dla dzieci z autyzmem oraz z zespołem Aspergera, pomagając im w reagowaniu na interakcje z innymi ludźmi i przezwyciężaniu problemów. W naszych grupach treningowych, dzięki pracy w bezpiecznych warunkach, dzieci uczą się współpracować oraz rozwijać umiejętność odpowiedniego zachowania w kontaktach społecznych, co pozwala im swobodnie eksperymentować i wykorzystywać zdobytą wiedzę.
Podsumowując, warto nam zaufać, ponieważ poprzez trening umiejętności społecznych TUS dajemy dzieciom i młodzieży szansę na kompleksowy rozwój – od budowania granic i inicjowania rozmowy, przez rozwiązywanie konfliktów i przyjmowanie krytyki, aż po nawiązywanie znajomości i utrzymywanie relacji. Dzięki naszym zajęciom, opartym na diagnozie, praktycznych scenkach, rozmowach i ćwiczeniach, uczestnicy zdobywają niezbędne umiejętności do radzenia sobie w sytuacjach społecznych, co przyczynia się do ich radości, samooceny i zdrowych relacji zarówno z rówieśnikami, rodziną, jak i osobami dorosłymi – i to w naturalnych warunkach, aż do końca zajęć, gdzie każde dziecko czuje się akceptowane i gotowe, by swobodnie uczestniczyć w życiu społecznym.
GRUPY WIEKOWE
Trening umiejętności społecznych prowadzimy w małych grupach
(do 8 osób) podzielonych na przedziały wiekowe.
4-6 lat
7-9 lat
10-12 lat
13-15 lat
OFERTA TUS
Trening Umiejętności Społecznych Warszawa (TUS Centrum, Białołęka)
obejmuje serię 12 spotkań, z których każde trwa 90 minut.
Ich celem jest poprawa funkcjonowania w różnych sytuacjach społecznych poprzez zastępowanie zachowań nieakceptowanych tymi,
które są pożądane i aprobowane przez otoczenie.
Pełny kurs składa się z 24 spotkań, podzielonych na dwa semestry – każdy po 12 spotkań.
Program wszystkich zajęć układamy w oparciu o indywidualne potrzeby uczestników oraz aktualną kondycję psychofizyczną. Codziennie dzieci mają możliwość szlifowania swoich mocnych stron oraz pracy nad obszarami wymagającymi uwagi.
CEL ZAJĘĆ
Na zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych skupiamy się na realizacji szeregu celów, takich jak rozwijanie komunikacji, współpracy, radzenia sobie z emocjami, rozwiązywania konfliktów, wzmacniania poczucia własnej wartości oraz budowania zdrowych relacji interpersonalnych.
Nauka postawy asertywnej
Nauka postawy asertywnej to proces rozwijania umiejętności wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb w sposób pewny siebie i szanujący innych.
Trening umiejętności społecznych – Nauka postawy asertywnej
obejmuje rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, które pozwalają na wyrażanie własnych potrzeb i opinii bez agresji lub uległości. Kluczowym elementem jest zrozumienie i zastosowanie technik asertywnego odmawiania, proszenia oraz wyrażania emocji. Trening obejmuje również rozwijanie samoświadomości i pewności siebie, co pomaga w budowaniu zdrowych relacji interpersonalnych. Ważne jest także praktykowanie aktywnego słuchania, aby zrozumieć i respektować potrzeby innych osób. Asertywność pomaga w radzeniu sobie z konfliktami i stresem, prowadząc do bardziej satysfakcjonującego życia osobistego i zawodowego. Dzięki temu praktykujemy rozwijanie umiejętności społecznych
Metody zastępowania zachowań agresywnych
Metody zastępowania zachowań agresywnych to techniki pomagające w przekształcaniu agresywnych reakcji na bardziej konstruktywne i społecznie akceptowalne sposoby wyrażania emocji.
Trening umiejętności społecznych – Metody zastępowania zachowań agresywnych
koncentrują się na identyfikowaniu i modyfikowaniu myśli oraz emocji prowadzących do agresji. Techniki te uczą rozpoznawania wyzwalaczy agresji i stosowania alternatywnych strategii radzenia sobie, takich jak techniki relaksacyjne czy rozwiązywanie problemów. Kluczowym elementem jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, które pozwalają na wyrażanie frustracji i złości w sposób asertywny. Trening obejmuje również naukę kontroli impulsów i technik samoregulacji, które pomagają w unikaniu eskalacji konfliktów. Regularna praktyka tych metod prowadzi do bardziej pozytywnych interakcji społecznych i poprawy jakości życia.
Umiejętność współpracy w grupie
Umiejętność współpracy w grupie to zdolność efektywnego komunikowania się, dzielenia obowiązków i wspólnego osiągania celów w zespole.
Trening umiejętności społecznych – Umiejętność współpracy w grupie
polega na skutecznym komunikowaniu się z innymi członkami zespołu, co obejmuje zarówno wyrażanie własnych pomysłów, jak i aktywne słuchanie. Kluczowym elementem jest umiejętność dzielenia obowiązków i odpowiedzialności w sposób, który maksymalizuje mocne strony każdego członka grupy. Współpraca wymaga również rozwijania zaufania i wsparcia między członkami zespołu, co sprzyja pozytywnej atmosferze pracy. Ważne jest także rozwiązywanie konfliktów w sposób konstruktywny i szukanie kompromisów. Wspólne dążenie do osiągnięcia celów grupowych prowadzi do lepszych wyników i satysfakcji z pracy zespołowej. W ten sposób przyśpieszamy rozwijanie umiejętności społecznych
Porozumiewanie się w trudnych i konfliktowych sytuacjach za pośrednictwem komunikatu JA
Porozumiewanie się w trudnych i konfliktowych sytuacjach za pośrednictwem komunikatu JA to technika wyrażania swoich uczuć i potrzeb bez oskarżania drugiej osoby, co sprzyja konstruktywnemu rozwiązaniu konfliktu.
Trening umiejętności społecznych – Porozumiewanie się w trudnych i konfliktowych sytuacjach
za pomocą komunikatu JA polega na wyrażaniu swoich emocji i potrzeb w sposób, który nie obwinia innych. Technika ta skupia się na opisywaniu własnych uczuć i zachowań, co pomaga uniknąć defensywnej reakcji rozmówcy. Na przykład, zamiast powiedzieć „Zawsze mnie ignorujesz”, można powiedzieć „Czuję się zaniedbany, kiedy nie odpowiadasz na moje wiadomości”. Takie podejście sprzyja otwartemu dialogowi i lepszemu zrozumieniu wzajemnych potrzeb. Komunikaty JA pomagają budować zdrowsze i bardziej empatyczne relacje, umożliwiając konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
Nauka pozytywnego myślenia i kształtowania poczucia własnej wartości
Nauka pozytywnego myślenia i kształtowania poczucia własnej wartości to proces rozwijania optymistycznych przekonań oraz budowania pewności siebie i samoakceptacji.
Trening umiejętności społecznych – Nauka pozytywnego myślenia i kształtowania wartości
polega na identyfikowaniu i zmienianiu negatywnych myśli na bardziej konstruktywne i wspierające. Kluczowym elementem jest rozwijanie samoświadomości, która pomaga w rozpoznawaniu swoich mocnych stron i osiągnięć. Proces ten obejmuje również techniki radzenia sobie ze stresem i trudnościami w sposób, który wzmacnia poczucie własnej wartości. Regularna praktyka pozytywnego myślenia prowadzi do zwiększenia pewności siebie oraz lepszego samopoczucia emocjonalnego. Kształtowanie poczucia własnej wartości pomaga w budowaniu zdrowych relacji interpersonalnych i osiąganiu osobistych celów.
Nauka rozpoznawania emocji oraz potrzeb swoich i innych osób
Nauka rozpoznawania emocji oraz potrzeb swoich i innych osób to proces rozwijania empatii i samoświadomości, który umożliwia lepsze zrozumienie i reagowanie na stany emocjonalne.
Trening umiejętności społecznych – Nauka rozpoznawania emocji oraz potrzeb swoich i innych osób
Nauka rozpoznawania emocji zaczyna się od rozwijania samoświadomości, co obejmuje identyfikowanie i nazwanie własnych uczuć. Kolejnym krokiem jest zrozumienie źródła tych emocji oraz rozpoznawanie, jak wpływają na nasze zachowanie. W ramach tego procesu uczymy się również identyfikować emocje innych osób, co wymaga obserwacji sygnałów niewerbalnych oraz aktywnego słuchania. Rozwijanie empatii jest kluczowym elementem, ponieważ pozwala na lepsze zrozumienie i zaspokajanie potrzeb innych osób. Umiejętność ta sprzyja budowaniu zdrowych relacji i poprawie komunikacji interpersonalnej.
Odreagowanie napięć emocjonalnych
Odreagowanie napięć emocjonalnych to techniki i ćwiczenia pomagające w redukcji stresu oraz przywróceniu równowagi emocjonalnej.
Trening umiejętności społecznych – Odreagowanie napięć emocjonalnych
Odreagowanie napięć emocjonalnych obejmuje różnorodne metody, które pomagają w rozładowaniu nagromadzonych emocji i redukcji stresu. Może to obejmować techniki relaksacyjne, takie jak głębokie oddychanie, medytacja czy joga, które pomagają w uspokojeniu umysłu i ciała. Również aktywności fizyczne, takie jak bieganie, taniec czy ćwiczenia, są skuteczne w uwalnianiu napięcia. Kreatywne zajęcia, takie jak malowanie, pisanie czy muzyka, pozwalają na wyrażenie emocji w konstruktywny sposób. Regularna praktyka tych metod przyczynia się do poprawy samopoczucia i zdrowia psychicznego.
Praca nad przestrzeganiem zasad
Praca nad przestrzeganiem zasad to proces uczenia się i praktykowania odpowiednich zachowań w różnych sytuacjach społecznych, aby poprawić współpracę i funkcjonowanie w grupie.
Trening umiejętności społecznych – Praca nad przestrzeganiem zasad
Praca nad przestrzeganiem zasad zaczyna się od zrozumienia, dlaczego zasady są ważne i jak wpływają na funkcjonowanie grupy. Uczestnicy uczą się, jak rozpoznawać i respektować granice oraz normy społeczne. Ważnym elementem jest rozwijanie umiejętności samokontroli i dyscypliny, które pomagają w konsekwentnym przestrzeganiu ustalonych zasad. Zajęcia mogą obejmować scenki sytuacyjne i role-play, które pozwalają praktykować odpowiednie zachowania w bezpiecznym środowisku. Efektywne przestrzeganie zasad prowadzi do lepszego zrozumienia i współpracy w grupie, co jest kluczowe dla harmonijnego życia społecznego.
Metody radzenia sobie z emocjami
Metody radzenia sobie z emocjami to techniki, które pomagają w rozpoznawaniu, zrozumieniu i konstruktywnym wyrażaniu emocji, aby lepiej zarządzać stresem i poprawić zdrowie emocjonalne.
Trening umiejętności społecznych – Metody radzenia sobie z emocjami
Metody radzenia sobie z emocjami obejmują różnorodne techniki, które pomagają w rozpoznawaniu i nazwaniu swoich uczuć. Ważnym elementem jest rozwijanie samoświadomości, co pozwala na lepsze zrozumienie, skąd biorą się nasze emocje i jak wpływają na nasze zachowanie. Techniki takie jak głębokie oddychanie, medytacja, czy prowadzenie dziennika emocji mogą pomóc w uspokojeniu umysłu i lepszym zarządzaniu stresem. Również metody oparte na aktywności fizycznej, jak ćwiczenia, joga czy spacery, są skuteczne w redukcji napięcia emocjonalnego. Regularna praktyka tych metod prowadzi do zdrowszego podejścia do emocji i lepszego samopoczucia.
O NAS
Jesteśmy Zespołem nie tylko z nazwy!
Na bazie 15 lat doświadczenia zbudowaliśmy różne marki, które świadczą wsparcie w zakresie psychoterapii, szkoleń, aktywnego wypoczynku oraz fundacje. W ramach naszych działań współpracujemy również z wieloma podmiotami.
Czytaj więcej
Dzięki terapii TUS uczestnicy zdobywają nowe narzędzia do budowania relacji, a także otrzymują wsparcie w podtrzymaniu relacji, co korzystnie wpływa na ich rozwój osobisty oraz umiejętności społeczne. Nasza oferta umożliwia systematyczne doskonalenie powyższych umiejętności, zapewniając solidne podstawy do lepszego funkcjonowania w codziennym życiu
Zajęcia odbywają się w kameralnych grupach, dzięki czemu młodzieży mieszkających w trudnych warunkach i zmagających się z wycofaniem społecznym oferujemy wsparcie dostosowane do ich rozumianych trudności, a nasze doświadczenie zawodowe pozwala skutecznie rozwijać umiejętności pomagania innym podczas spotkań odbywających się regularnie.
Nasze centrum terapii oferuje profesjonalne warsztaty TUS, prowadzone w bezpiecznej atmosferze, które wspierają dzieci i młodzież zmagające się z problemami emocjonalnymi oraz trudnościami w rozumieniu cudzych emocji. Dzięki grupom TUS uczestnicy mają możliwość rozwijania swoich kompetencji w codziennych sytuacjach społecznych pod okiem psychologów dzieci z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.
Zapraszamy do udziału w naszych zajęciach – nabór trwa cały rok!
NASZA KADRA
Każde zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę.
W cyklu jesień 2024 (od października) prowadzić zajęcia będą:
Prowadzący: Damian Berent – Trening Umiejętności Społecznych z elementami Treningu Pewności Siebie
Prowadząca: Karolina Czekalska – Trening Umiejętności Społecznych z elementami MINDFULLNESS
Prowadzący: Sebastian Sikora – Trening Umiejętności Społecznych
Poznaj profile osób prowadzących.
Sebastian Sikora
Psycholog (Psychologia Kliniczna i Zdrowia),
Certyfikowany terapeuta TUS Warszawa
Damian Berent
Psycholog (specjalizacje: Psychologia Rozwojowa, Wychowawcza i Rodziny),
Terapeuta TUS Warszawa,
Oligofrenopedagog
Karolina Czekalska
Psycholog, Certyfikowany terapeuta TUS Warszawa, Koordynator grupy w przedszkolu terapeutycznym
Aneta Haba
Terapeuta środowiskowy, Terapeuta Sensoplastyki, Trener TUS Warszawa, Animator, Socjolog
Maria Kocurowska
Psycholog (Psychologia kliniczna dziecka i rodziny), Psychometria stososowana
Agnieszka Kowalczyk
Psycholog (Psychologia kształtowania i modyfikacji zachowania), Trener TUS Warszawa, Terapeuta środowiskowy, Pedagog, Terapeuta SI
Opinie Rodzicow Naszych Podopiecznych
TERMINY / CENNIK / LOKALIZACJE
- Rozpoczęcie zajęć: MARZEC-KWIECIEŃ
- Rekrutacja: STYCZEŃ-MARZEC
- Zajęcia nie odbywają się w święta i długie weekendy
Uwaga: Gwarancję miejsca w grupie daje tylko wczesna rejestracja.
- Podana kwota za 12 spotkania,
możliwość płatności w 2 ratach
- Podana kwota za 24 spotkania,
możliwość płatności w 2 ratach
LOKALIZACJE
TUS WARSZAWA
BIAŁOŁĘKA
GRUPY WIEKOWE: 7-9, 10-12 - ul. Myśliborska 42
- 533-300-999
- recepcja@przystan-psychologiczna.pl
TUS WARSZAWA
CENTRUM
GRUPY WIEKOWE: 4-6, 7-9, 10-12, 13-15 - Plac Konstytucji 6/74
- 533-300-999
- recepcja@przystan-psychologiczna.pl
TUS WARSZAWA
REMBERTÓW
GRUPY WIEKOWE: 7-9, 10-12 - ul. Dziewosłęby 9
- 533-300-999
- recepcja@przystan-psychologiczna.pl
ZAPISZ SIĘ DO NAS
FORMULARZ
Wypełnij formularz na naszej stronie
KONTAKT
Skontaktujemy się z Tobą i o wszystkim opowiemy
KONSULTACJA
Umówimy Cię na konsultację z prowadzącym TUS
FORMALNOŚCI
Kwalifikacja do grupy i podpisanie umowy.
Sprawdź nas!
Przed przystąpieniem do grupy potrzebna jest konsultacja prowadzącym grupę.
Program zajęć ukierunkowany jest na indywidualne potrzeby uczestników, bazując na ich mocnych stronach, aktualnym stanie psychofizycznym, jak i trudnościach, które poznajemy na poprzedzającej dołączenie do grupy konsultacji z Państwem oraz Państwa dzieckiem.
Cena 50-minutowej konsultacji to 100 zł.
FAQ
Zajęcia TUS to cykl treningów umiejętności społecznych skierowanych do dzieci i młodzieży. Program ma na celu wspieranie rozwoju kompetencji społecznych oraz umiejętności emocjonalnych uczestników poprzez różnorodne warsztaty.
Warszawa Trening Umiejętności Społecznych
Zajęcia Treningu umiejętności społecznych TUS są przeznaczone dla dzieci i młodzieży w wieku od 4 do 15 lat. Szczegółowe informacje dotyczące grup wiekowych i podziału na grupy można znaleźć w sekcji „Grupy” na naszej stronie.
Warszawa Trening umiejętności społecznych dla dzieci
Czas, po którym możliwe jest dostrzeżenie pierwszych efektów pracy terapeutycznej, jest kwestią indywidualną, zależną od trudności i osobowości danego dziecka. Wśród niektórych dzieci efekty widoczne są od razu, natomiast inne potrzebują nieco więcej czasu, by zrozumieć pewne zasady społeczne, nauczyć się konsekwencji swoich działań, a także zmienić swoje zachowanie. W niektórych przypadkach, by zauważyć efekty pracy terapeutycznej, konieczne jest wspomaganie dziecka innymi formami oddziaływań, przede wszystkim w ramach terapii indywidualnej. O potrzebie dodatkowej pracy z dzieckiem, która będzie skutkowała poprawą funkcjonowania społecznego, może poinformować prowadzący zajęć podczas bezpłatnej konsultacji podsumowującej, odbywającej się zwykle po zakończeniu cyklu. Trening umiejętności społecznych Warszawa
Zajęcia odbywają się w Warszawie na Białołęce, Centrum i Rembertowie, szczegółowe informacje można znaleźć w sekcji „Terminy i Cennik”. Miejsca te są odpowiednio wyposażone i dostosowane do przeprowadzania różnorodnych aktywności, zapewniając bezpieczeństwo i komfort uczestnikom.
Warszawa Trening umiejętności społecznych
Koszt uczestnictwa w półkoloniach wynosi 1490 zł/ 12 spotkań. W cenie zawarte są wszystkie materiały potrzebne do zajęć oraz opieka wykwalifikowanej kadry. Więcej szczegółów w sekcji: „Terminy i Cennik” Trening umiejętności społecznych cena
Zapisy można dokonać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na naszej stronie internetowej. Prosimy o dokładne wypełnienie wszystkich wymaganych informacji oraz poprzez zapisy telefoniczne pod nr +48 533 355 888. Warszawa Trening umiejętności społecznych zapisy
Tak – udział w konsultacji z prowadzącym zajęcia TUS jest konieczny, tak by trener TUS miał szansę poznać dziecko i dowiedzieć się, jaki jest charakter jego potrzeb i trudności. Tylko dzięki przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami, a także rozmowy z dzieckiem, prowadzący będzie w stanie upewnić się, czy zajęcia TUS będą dla dziecka odpowiednią formą pomocy. W razie potrzeby, prowadzący będzie mógł także zaproponować alternatywną formę wsparcia (np. terapię indywidualną), gdy zadecyduje, iż dziecko nie jest jeszcze gotowe do dołączenia na zajęcia w większej grupie. Poza tym, konsultacja służy także upewnieniu się, że profil tworzącej się grupy będzie odpowiadał potrzebom dziecka. Ponadto, po konsultacji prowadzący będzie mógł zmodyfikować program zajęć – przykładowo wzbogacić go o tematykę, na jakiej zależy rodzicom. Udział w konsultacji jest także pomocny dla samego dziecka – podczas rozmowy z trenerem dziecko będzie mogło zobaczyć prowadzącego zajęcia, poznać go, a także opowiedzieć o sobie (np. o swoich kolegach i zainteresowaniach). Z doświadczenia terapeutów wynika, że to pierwsze spotkanie ułatwia dzieciom rozpoczęcie zajęć w większej grupie, zwłaszcza wtedy, kiedy mają one trudności adaptacyjne. Warszawa Trening umiejętności społecznych kwalifikacja
Zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych zorganizowane są jako cykl 12 spotkań, który stanowi pewną całość, dlatego nie jest możliwa rezygnacja w trakcie trwania zajęć. Wynika to z tego, iż w trakcie cyklu w grupie zawiązuje się proces terapeutyczny, który ze względu na dobro każdego dziecka z osobna, a także grupy jako całości, nie powinien być przerywany. Trenerzy TUS rekomendują ukończenie całego cyklu, ponieważ tylko w taki sposób dziecko ma szansę poznać i przećwiczyć cały program – na każdych zajęciach poruszana jest inna problematyka (np. asertywność, przyjaźń czy radzenie sobie ze złością). Cykl 12 spotkań ma także pewną ustaloną strukturę, wynikająca z długoletniego doświadczenia naszych terapeutów. Podczas pierwszego spotkania uczestnicy integrują się ze sobą, na kolejnych realizują poszczególne tematy, natomiast podczas końcowych zajęć podsumowują cały semestr i przypominają sobie nabytą wcześniej wiedzę i umiejętności. Ostatnie zajęcia stanowią natomiast dla dzieci nagrodę za wysiłek włożony w udział w zajęciach – wspólnie oglądają film i jedzą przyniesione przez siebie przekąski. Ze względów terapeutycznych, bardzo ważne jest, by dziecko miało szansę uczestniczyć w całym tym procesie. Jeśli natomiast dziecko informuje swoich rodziców, iż nie chce przychodzić już na zajęcia, warto zastosować porady zawarte w powyższym punkcie. Nawiązując natomiast do kwestii organizacyjnych, płatność za zajęcia TUS dotyczy całego cyklu, a nie pojedynczych zajęć. Z tego powodu, za cykl powinna zostać uregulowana opłata w całości; nie zwracamy kosztów w sytuacji chęci rezygnacji. Warszawa Trening umiejętności społecznych Warszawa
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych psychologów, terapeutów którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w pracy z dziećmi. Więcej w sekcji „O Nas”.
Trening Umiejętności Społecznych Warszaw
Grupy dobierane są przede wszystkim na podstawie wieku uczestników – najlepsze efekty terapeutyczne obserwowane są w grupach, w których uczestnicy są w podobnym wieku. W większości przypadków część dzieci kontynuuje zajęcia w danej grupie, a część dopiero je rozpoczyna. Dbamy również o odpowiednie dopasowanie uczestników pod względem ich płci. Najczęściej prowadzimy grupy mieszane, w których jest przynajmniej kilku chłopców i kilka dziewczynek. Poza tym, ważne jest także odpowiednie dopasowanie potrzeb i trudności uczestników. Nie oznacza to jednak, że wszystkie dzieci należące do jednej grupy mają zbliżoną do siebie osobowość. Wynika to m.in. z faktu, że podczas zajęć staramy się zapewnić dzieciom takie środowisko rówieśnicze, które będzie jak najbardziej zbliżone do naturalnego. Dzięki temu, dzieci dowiadują się, że każdy jest inny; uczą się także, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z różnymi dziećmi, nie tylko takimi o profilu podobnym do ich własnego. Przy dobieraniu grup zajęciowych nadrzędną kwestią jest troska o dobro grupy jako całości, a także każdego uczestnika z osobna. Wobec tego, dołączenie każdej nowej osoby jest przemyślaną decyzją, która następuje po upewnieniu się, że nie wpłynie to niekorzystnie na żadne z dzieci.
Trening Umiejętności Społecznych Warszawa
Dokładny harmonogram spotkań otrzymują Państwo niezwłocznie po potwierdzeniu go przez prowadzącego, najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem zajęć. Przesyłamy jest w formie wiadomości mailowej.
Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci
Podczas konsultacji zapoznawczej prowadzący zajęcia może poinformować rodzica, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do dołączenia do grupy, lub też bardziej korzystna byłaby dla niego inna forma wsparcia. W niektórych przypadkach takiej informacji może udzielić już po rozpoczęciu zajęć, jeśli okaże się przykładowo, że dziecko przejawia zachowania, których nie wykazało w czasie pierwszego spotkania. Prowadzący, kierujący się przede wszystkim dobrem dziecka, proponuje w takiej sytuacji inną formę pomocy – udział w zajęciach TUS indywidualnie lub w diadzie, czy też uczestniczenie w innym rodzaju zajęć – np. terapii indywidualnej lub Treningu Zastępowania Agresji. Zachęcamy, by w takich sytuacjach postępować zgodnie z sugestią prowadzącego. Wszyscy trenerzy TUS pracujący w naszej placówce są odpowiednio wykwalifikowani i doświadczeni, dlatego zachęcamy do obdarzenia ich zaufaniem. 🙂
Trening umiejętności społecznych Warszawa
Jak najbardziej – chętnym rodzicom proponujemy bezpłatną, 30-minutową konsultację z prowadzącym grupę w celu omówienia funkcjonowania dziecka na zajęciach, jego postępów oraz zaleceń do dalszej pracy. Trener TUS podczas rozmowy informuje o tym, jakie tematy poruszane były na zajęciach, a także czy któreś z nich sprawiły dziecku szczególną trudność. Zwraca uwagę na to, czy u dziecka wystąpiły jakieś trudne zachowania, czy było zaangażowane w realizowane ćwiczenia, czy nawiązało bliższe relacje w grupie. Chętnie odpowie także na wszelkie pytania rodzica, a także udzieli porad co do dalszej pracy z dzieckiem.
Trening umiejętności społecznych dla dzieci
Kwestia czasu uczestniczenia przez dziecko w zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych również jest indywidualna i zależy od potrzeb i trudności danego dziecka. Często w przypadku dzieci, których rodzicom zależy na osiągnięciu jednego celu (np. poprawa koncentracji podczas lekcji w szkole), wystarczający jest udział w jednym semestrze zajęć. Dość często zdarza się natomiast, że najbardziej korzystne dla dziecka będzie uczestniczenie w kilku semestrach zajęć – przede wszystkim wtedy, kiedy dziecko ma kilka trudności, lub jego trudność jest bardziej złożona. To, czy kontynuacja zajęć w kolejnym semestrze będzie wskazana, może zostać omówione z prowadzącym zajęcia podczas konsultacji podsumowującej funkcjonowanie i postępy dziecka po zakończonym cyklu.
Trening Umiejętności Społecznych Warszawa
Jeśli z powodu sytuacji losowej (np. choroba, wyjazd) dziecko nie może pojawić się na zajęciach, uprzejmie prosimy o udzielenie informacji mailowo lub telefonicznie. Pojedyncza nieobecność nie powinna wpłynąć negatywnie na proces terapeutyczny. Ponadto, jako organizatorzy, rozumiemy oczywiście, że zdarzają się sytuacje losowe uniemożliwiające obecność na zajęciach, jednak za niewykorzystane zajęcia nie zwracamy pieniędzy. Wynika to z faktu opisanego powyżej (płatność za cały cykl, nie pojedyncze zajęcia). Nie ma również możliwości odrobienia zajęć w innej grupie. Ze względu na odmienne profile grup, a także różnice w procesach terapeutycznych, nie byłoby to z korzyścią dla dziecka.
Trening umiejętności społecznych
Trening umiejętności społecznych dla dzieci to specjalnie zaprojektowany program, który przygotowuje maluchy do radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych. Zajęcia opierają się na symulacjach i ćwiczeniach odzwierciedlających realne interakcje, z jakimi dzieci mogą spotkać się na co dzień.
Współpraca w sytuacjach społecznych
Podczas zajęć dzieci uczą się pracy w grupie poprzez wspólne rozwiązywanie problemów, dzielenie się zadaniami i podejmowanie decyzji. Dzięki temu nabierają pewności siebie, co przekłada się na ich zachowanie w różnych sytuacjach społecznych.Rozwiązywanie konfliktów w sytuacjach społecznych
Ćwiczenia symulujące konflikty pomagają dzieciom zrozumieć, jak wyrażać swoje emocje i szukać kompromisów. Uczenie się konstruktywnego rozwiązywania sporów jest kluczowe, zwłaszcza w trudnych sytuacjach społecznych.Komunikacja werbalna i niewerbalna w różnych sytuacjach społecznych
Dzieci zdobywają umiejętność jasnego wyrażania swoich myśli oraz odczytywania sygnałów niewerbalnych, takich jak mimika czy gesty. Ćwiczenia te są niezwykle ważne, gdyż poprawiają komunikację w codziennych sytuacjach społecznych.Empatia i zrozumienie w sytuacjach społecznych
Trening uczy dzieci, jak wczuwać się w sytuację innych i rozumieć ich emocje. Rozwijanie empatii jest fundamentem budowania zdrowych relacji, co znajduje szczególne zastosowanie w sytuacjach społecznych, gdzie współodczuwanie i wsparcie są niezbędne.Asertywność w sytuacjach społecznych
Ćwiczenia z zakresu asertywności pomagają dzieciom wyrażać swoje potrzeby i granice w sposób pewny, ale uprzejmy. Opanowanie tej umiejętności jest kluczowe, aby skutecznie komunikować się i chronić swoje prawa w różnych sytuacjach społecznych.
Podsumowując, trening umiejętności społecznych daje dzieciom niezbędne narzędzia do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie pojawiają się w sytuacjach społecznych. Dzięki regularnym ćwiczeniom maluchy uczą się efektywnej komunikacji, współpracy oraz budowania trwałych relacji, co pozytywnie wpływa na ich rozwój emocjonalny i społeczny. Nasze zajęcia TUS nie tylko uczą budowania relacji, ale również wspierają uczestników w podtrzymywaniu relacji, co przekłada się na ich sukcesy w codziennej komunikacji i rozwój osobisty.