Regulamin świadczenia usług

Regulamin uczestnictwa w spotkaniach terapeutycznych

w Przystani Psychologicznej

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki świadczenia usług przez Przystań Psychologiczną.
  2. Usługodawca za pomocą Serwisu świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji wizyt w placówkach stacjonarnych oraz zakup medycznych konsultacji prowadzonych przez lekarzy oraz specjalistów Usługodawcy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
  3. Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług w placówkach stacjonarnych oraz drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
  4. Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług poradni (dalej jako „Pacjent’’).

§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług

  1. W celu dokonania rejestracji Pacjent podaje następujące dane osobowe:
    • imię,
    • nazwisko,
    • adres e-mail,
    • numer telefonu.
  2. Przed dokonaniem rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i dokonać jego akceptacji.
  3. W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji (w szczególności przypomnienie terminu i adresu Wizyty). W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

§ 3. Zasady przyjęć - sesje psychologiczne

  1. Pierwsza wizyta jest wizytą diagnostyczną, czas trwania to:
    - 50 minut dorośli
    - 90 minut terapia par i małżeństw, pierwsza wizyta terapii dziecka, wizyta rodziny
  2. Odwoływanie sesji musi nastąpić min. 24h przed jej rozpoczęciem. Gdy sesja nie zostanie odwołana lub zostanie odwołana w dniu wizyty pociąga to za sobą odpłatność w wysokości 100% kosztów danej wizyty. Opłata nie będzie naliczana w przypadku przełożenia spotkania na inny dzień w tym samym tygodniu (w zależności od możliwości danego specjalisty).
  3. Terminy wizyt umawiane są tylko poprzez recepcję.
  4. Należność za spotkanie powinna zostać uregulowana przed jego rozpoczęciem.                                                                                                          
  5. W przypadku nieuregulowania płatności za spotkanie, zapis na kolejne nie będzie możliwy.

§ 4. Zasady przyjęć - grupy dzieci

  1. Pierwsza wizyta jest wizytą diagnostyczną, czas trwania to:
    - 50 minut (czas podzielony na rozmowę z dzieckiem i rodzicami )   
  2. Czas kolejnych sesji to:
    - 50 minut sesje indywidualne
    - 90 minut sesje z rodzicami oraz terapia rodzinna
    - 90 minut zajęcia grupowe
  3. Terminy wizyt umawiane są tylko poprzez recepcję.
  4. Należność za spotkanie powinna zostać uregulowana przed rozpoczęciem sesji.  
  5. Zakwalifikowanie dziecka na zajęcia nie wiąże się z rezerwacją miejsca w grupie. Po zakwalifikowaniu należy w ciągu 5 dni od daty kwalifikacji uiścić opłatę w wysokości 50% lub 100% wartości kursu. Tylko terminowa wpłata gwarantuje miejsce w                                                                                        grupie.
  6. Opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi w przypadku odwołania uczestnictwa w cyklu z przyczyn nie leżących po stronie organizatora. Kwota może być wykorzystana na zajęcia w kolejnym semestrze lub na terapię indywidualną.

§ 5. Zasady przyjęć - grupy dorośli

  1. Pierwsza wizyta jest wizytą diagnostyczną, czas trwania to:
    - 50 minut   
  2. Czas kolejnych sesji to:
    - 50 minut sesje indywidualne
    - 90 minut sesje par, terapia rodzinna
    - zajęcia grupowe - w zależności od grupy
  3. Terminy wizyt umawiane są tylko poprzez recepcję.
  4. Należność za spotkanie powinna zostać uregulowana przed rozpoczęciem sesji.  
  5. Zakwalifikowanie do grupy nie wiąże się z rezerwacją miejsca w grupie. Po zakwalifikowaniu należy w ciągu 5 dni od daty kwalifikacji uiścić opłatę rezerwacyjną (w zależności od grupy wysokość opłaty wynosi: opłacenie spotkań miesiąc z góry, wpłata w wysokości 50% lub 100% wartości kursu). Tylko terminowa wpłata gwarantuje miejsce w                                                                                        grupie.
  6. Opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi w przypadku odwołania uczestnictwa w cyklu z przyczyn nie leżących po stronie organizatora.

 

§ 6. Dane osobowe

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) Przystań Psychologiczna informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:

I. Administrator

Administratorem Państwa danych osobowych jest Przystań Psychologiczna w Warszawie (00-550) przy Pl. Konstytucji 6/42, zwany dalej „Administratorem”.

II. Kategorie danych osobowych

Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia.

III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora, oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj. „przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1 lit. f  Rozporządzenia tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora.

Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to:

  1. Rejestracja pacjentów;
  2. Świadczenie usług medycznych;
  3. Rozliczanie świadczonych usług;
  4. Archiwizacja;
  5. Marketing oferowanych przez siebie usług;
  6. Statystycznych;

 

IV. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych

Administrator będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe:

  • w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami;
  • w związku z realizacją obowiązku nałożonego przepisem prawa przez okres w nim określony – m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  • w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu;
  • w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody;
  • w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu;

V. Informacja o odbiorcach danych osobowych

Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom:

  • podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do otrzymania od Administratora danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
  • podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez Administratora usług medycznych;
  • podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z kliniką umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;

VIII. Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia.

W zakresie w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi) oraz prawo żądania bezpośredniego przeniesienia Pani/Pana danych przez Klinikę innemu Administratorowi o ile jest to technicznie możliwe.

W zakresie w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora – przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora, w tym profilowania,  w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z promocją i marketingiem działalności prowadzonej przez Przystań Psychologiczną.

Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj.  Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.

VIII. Obowiązek podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie Pani/Pana zgody, podanie danych osobowych jest dobrowolne.

§ 7 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
  3. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
  4. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia. W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.).